12.11

schoonheid en ontroering ***** – De Limburger

‘In een voortreffelijke regie van Michael De Cock, die het spel stileerde en de spelers in een strakke, af en toe dansende choreografie boetseerde, brengen vier uitstekende executanten een theatrale hommage aan de Kreutzersonate van Toltsoj. Twee topmuzikanten, violiste Myrthe Helder en pianist Nicolas van Poucke, gaan een zodanige dialoog aan met de beide toneelspelers dat het viertal tot een schitterend kwartet aaneen wordt gesmeed. Het symbiotische tweeluik tussen de spelers en musici wordt een drieluik door de even eenvoudige als rake beeldende vormgeving van de Italiaanse schilder Nicola Dinoia. Deze voorstelling verheft toneel, muziek en beeld tot hoge theaterkunst, waarin schoonheid en ontroering elkaar omarmen. Meer kan een toneelliefhebber niet verlangen! (Jos Prop)

kreutzersonate-dagblad-de-limburger-recensie-12-11-2016

 

14.01 

de passie van Angela Schijf en Tom Van Landuyt – video link – ATV.be

Naar aanleiding van Kreutzersonate, Als het verlangen maar stopt sprak Valérie Bauwens met Angela Schijf en Tom Van Landuyt over passie. En over hoe jaloezie het verstand kan uitschakelen. Bekijk de mooie reportage die ze maakte voor 100% Cultuur.

12.01 

Tom Van Landuyt & Angela Schijf samen op de planken – video link – Reyers Laat

In het echte leven zijn acteurs Tom Van Landuyt en Angela Schijf, man en vrouw. En nu staan ze voor het eerst samen op de planken voor de voorstelling ‘Kreutzersonate, Als het verlangen maar stopt’ waarin ze ook man en vrouw spelen.

12.01

failliet van een huwelijk *** – de standaard 

Kreutzersonate is, behalve theater, ook een onstuimig recital. De muzikale spanningsopbouw, de levendige contrasten: Tolstoj had het bij het rechte eind toen hij waarschuwde voor de directe impact die muziek kan hebben.’ (Geert Van Der Speeten)

12.01
Kreutzersonate – Als het verlangen maar stopt is theater in de puurste vorm. De productie is uit het leven gegrepen. Het vliegt je naar de strot en raakt je tot in het diepst van je ziel.

12.01

kreutzersonate, als het verlangen maar stopt – podi-art 

‘De spelvreugde van de twee rasartiesten Tom Van Landuyt en Angela Schijf spreekt boekdelen. De toeschouwer gaat mee in hun spel en dwaalt geen seconde af. Het ‘gesamtkunstwerk’ wordt vervolledigd door de inbreng van scenograaf Nicola Dinoia en zijn prachtige beelden. Mogelijk verdient regisseur Michael De Cock nog de hoogste plaats op het schavotje omdat hij de stukjes van dit uitzonderlijk concept in elkaar wist te puzzelen. Niet te missen!’ (Swa Van De Brul)

09.01
08.01

passioneel op en naast het podium – de standaard 

Angela Schijf: ‘Tom doet op scène een aantal dingen met mijn lichaam waarvan ik niet weet of ik het met iemand anders zou kunnen.’ en Tom Van Landuyt: ‘De muziek is een volwaardig personage die tussen de relatie komt. De Kreutzersonate spelen is als seks hebben, schreef Tolstoj.’ over Kreutzersonate, Als het verlangen maar stopt. (Joyce De Badts)

08.01

interview angela schijf en tom van landuyt – mediawatchers.be 

Dertien jaar lang deelt het acteurskoppel Angela Schijf en Tom Van Landuytlief en leed met elkaar. De ironie is echter dat ze nooit eerder samen op een theaterpodium te zien waren. Tot nu. Met Kreutzersonate, Als het verlangen maar stopt wagen ‘de stoere griet’ uit het bekroonde  Flikken Maastricht en haar man zich aan een ware emotionele rollercoaster. (Bart Liekens)

29.08

****kreutzersonate, als het verlangen maar stopt – theaterkrant.nl

Ze wil vrij zijn, maar wat betekent dat voor hem? Is hij onzeker, zoals zij hem toeschreeuwt? Ziet hij dingen die er niet zijn? Beethovens sonate en het spel van Schijf en Van Landuyt raken in elkaar verstrikt, vloeien uit elkaar voort en spreken in elkaar door. Het eindresultaat is een poëtisch schouwspel dat knap de balans vindt tussen heftig en intiem, tussen muziek en acteren.